Într-un domeniu relativ riscant, agricultura, Valentina Ionita, o tânara absolventa de Marketing, a decis sa puna la bataie tot si sa-si cladeasca afacerea visurilor. Si a reusit. A achizitionat un teren cultivabil în comuna Albota, Arges, iar în prezent îsi comercializeaza cu succes productia prin intermediul internetului.
Afacerea familiei Valentinei a pornit de la dorinta de a mânca legume sanatoase, pe tot parcursul anului, din gradina personala, dar concretizarea a venit în 2013, odata cu necesitatea de a cladi altceva într-o tara în care toata lumea vrea sa faca doar comert. "Ne-am sfatuit în familie si asa a luat nastere «legumedetara.ro». Pe de-o parte suntem eu si sotul, care ne ocupam de promovare, de magazinul on-line, de suport logistic, si pe de alta parte sunt parintii si fratele meu, care se ocupa efectiv de cultivarea legumelor. Sezonier, pe timpul verii, avem înca doua ajutoare", ne povesteste Valentina.
Au spus "nu" îngrasamintelor chimice si insecticidelor
Cultiva legume fara sa apeleze la factori ce pot pune sanatatea consumatorilor în pericol si recunoaste ca au fost cazuri în care recolta a avut de suferit din pricina daunatorilor, însa a învatat cum sa gestioneze situatiile critice si sa le transforme în ceva... bun. Mai mult, experienta acumulata a ajutat-o sa învete, alaturi de familie, cum sa urmareasca din timp aparitia oricarui daunator sau boala a legumelor: "Am învatat din greseli, documentându-ne mult pe internet si în urma unui curs de agricultura ecologica pe care l-am urmat în 2014. Cel mai greu a fost în primul an. Ne bucuram de o recolta frumoasa de fasole verde, rosii si ardei, când aceasta a fost atacata de omizi. Timp de o luna nu am putut livra nimic. Ce am salvat din recolta s-a transformat în bulion sau muraturi".
Au aproape 10.000 de fani pe Facebook
Valentina recunoaste ca reteaua de socializare a tinut vie comunicarea cu clientii si posteaza aproape zilnic întâmplari din gradina, stadiul de crestere a legumelor si verdeturilor si fotografii de la livrari. "La începutul afacerii, pagina de Facebook ne aducea peste 90% din comenzi. Acum, comenzile provin dintr-un cumul de factori: fidelizare, comunicare si newsletter saptamânal."
Peste 90% din clienti sunt din Bucuresti
Chiar daca distanta între Albota si Bucuresti este de 140 de km, familia Valentinei face tot posibilul sa onoreze fiecare comanda. Legumele ajung proaspete la clienti tocmai pentru ca bucurestenii reprezinta, pentru moment, piata cu cea mai mare deschidere pentru produsele lor. "Când am stabilit pretul legumelor, a trebuit sa luam în calcul si costul livrarii. Clientii nostri apreciaza însa ceea ce facem, faptul ca noi, cultivatorii, le livram produsele direct la usa casei si de aceea sunt dispusi sa suporte costurile livrarii."
"Facultatea m-a învatat sa-mi stabilesc obiective si sa caut solutii deoarece, oricât de bine ne-am planifica afacerea, apar mereu situatii neprevazute.", Valentina Ionita
20 de mii de euro a fost suma pe care familia Valentinei a investit-o pentru a pune bazele acestei afaceri.